• ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • طلا و سکه در ایران و جهان تحت تاثیر ویروس کرونا

    طلا و سکه در ایران و جهان تحت تاثیر ویروس کرونا

    همزمان با کاهش قیمت ارز و بهای جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز کاهش یافت به‌نحوی که قیمت سکه نسبت به دو سه روز قبل، ۶۷۰هزار تومان کاهش یافته است.

    محمد کشتی‌آرای درباره دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روز جاری بیان کرد: در حالی که ویروس کرونا در ماه‌های گذشته اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده بود، در چند روز گذشته با توجه به اقدام صندوق‌های سرمایه‌گذاری در فروش طلا با هدف ایجاد نقدینگی قیمت جهانی طلا با کاهش شدیدی همراه شد.
    همچنین کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش بسیاری از سهام‌های اقتصاد جهانی باعث شد تا اونس جهانی طلا کاهش شدیدی داشته باشد؛ قیمت طلای جهانی نسبت به روزهای قبل با ۵۸ دلار کاهش همراه شده است.

    وی ضمن تأکید بر اینکه کاهش شدید قیمت ارز و بازگشت به کانال ۱۴ هزار تومان و کاهش قیمت طلای جهانی باعث کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است، افزود: علاوه بر این کاهش ترددها و دادوستدها در سطح کشوری باعث کاهش شدید قیمت طلا و سکه شده است.

    کشتی‌آرای گفت: هر قطعه سکه نسبت به دو سه روز گذشته با ۶۷۰ هزار تومان کاهش همراه شده و به ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تغییر قیمت داده است؛ قیمت نیم‌سکه در زمان حاضر ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۹۵۰ هزار تومان است. و هر گرم طلای ۱۸عیار با ۷۳ هزار تومان کاهش به ۵۵۷ هزار تومان رسیده است.

    همچنین اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت طلا و ارز و کاهش تقاضا در بازار روند قیمت‌ها به این شکل ادامه داشته باشد تا روز دوشنبه که قیمت جهانی طلا مشخص شود.