• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروش گوشی های هوشمند و سقوط ۳۸ درصدی آن

    فروش گوشی های هوشمند و سقوط ۳۸ درصدی آن

    کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در شرکت تحقیقاتی استراتژی گوگل آنالیتیکس به تازگی گزارشی از آمار فروش گوشی های هوشمند در دومین ماه از سال جاری میلادی، فوریه ۲۰۲۰، منتشر کرده‌اند. آمار های منتشر شده در وب‌ سایت gsmarena نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی های هوشمند در فوریه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سقوط ۳۸ درصدی را تجربه کرده است. در فوریه سال میلادی جاری تعداد ۶۱.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش رسیده است و این در حالی است که که میزان فروش این گوشی ها در فوریه ۲۰۱۹ میلادی ۹۹.۲ میلیون دستگاه بوده است.

    شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورها و بازار های مهم جهانی از جمله بازار گوشی‎‌های هوشمند را متأثر ساخته است. از آنجایی که بخش اعظمی از خطوط تولید گوشی‌ های هوشمند در چین وجود و فعالیت دارند، با شیوع ویروس کرونا که ابتدا از شهر ووهان چین آغاز شد، مشکلات متعددی برای این کشور ایجاد شد و بازار و صنعت تولید و عرضه گوشی های هوشمند نیز به‌شدت تحت‌ تأثیر قرار گرفت.

    از طرفی دیگر با گسترش این ویروس و شیوع آن در اکثر کشور های جهان و شرایط بحرانی ایجاد شده توسط آن همچون اعلام قرنطینه و وضع محدودیت‌های جدی در عبور و مرور در شهر ها و کشور های مختلف و همچنین تعطیلی فروشگاه‌ها و کارخانه‌های فعال در این حوزه، میزان و نرخ فروش گوشی های هوشمند و سایر محصولات تکنولوژی به‌شدت کاهش پیدا کرد.

    نیل واتسون، مدیر ارشد شرکت تحقیقاتی آنالیتیکس، در این‌ باره بیان کرده است: بدون شک فوریه ۲۰۲۰ شاهد بزرگ‌ترین بحران تاریخ بازارهای جهانی موبایل بوده است چرا که عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند در چین و پس از آن در اروپا، آمریکای شمالی و سایر بازارهای مهم و بزرگ جهان که هم‌اکنون به‌شدت درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، شدیداً با اختلال مواجه شده‌اند.