• ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس در تلاش برای فتح کانال ۱٫۵ میلیون واحد

    شاخص کل بورس در تلاش برای فتح کانال ۱٫۵ میلیون واحد

    شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) بیش از ۱۰ هزار واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحد رسید و نتوانست به کانال ۱.۵ میلیون واحدی وارد شود. براساس معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۷ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۷۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۶۵۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۸۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزلر و ۳۳۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۷۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۰۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

    در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۷۹، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۸۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و۲۷۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۵۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۳۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

    برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان گسترش سرمایه گذاریایران خودرو و گلوکوزان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۳۳۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۰ واحد افت داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۹۵۳ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۰۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)، سیمان ساوه (ساوه)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

    همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.