• ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • رکورد تازه شاخص بورس: فتح قله ۲ میلیونی

    رکورد تازه شاخص بورس: فتح قله ۲ میلیونی

    رکورد تازه شاخص بورس با ورود شاخص به کانال ۲ میلیون واحد در دیروز رقم خورد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه دلیل آن را ورود نقدینگی، عدم جذابیت سایر بازارها و پیش بینی تورم می داند. در معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۳ هزار و ۳۷۷ واحد صعود، به رقم دو میلیون و چهار هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۴۱۲ واحد رشد، رقم ۵۲۶ هزار و ۵۴۰ واحد را ثبت کرد. امروز معامله گران دو میلیون معامله به ارزش ۲۰۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال انجام دادند.

    صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه گذاری غدیر، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و گسرتش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشرتین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشتند.

    شاخص کل فرابورس نیز با ۵۱۵ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۷۹۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۷۲ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال انجام شد. سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صبا تامین و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

    دیروز با رکورد تازه شاخص بورس اکثر سهام‌های بورس معاملات روزانه را با رشد قیمت به انتها رساندند؛ به‌طوری‌که از مجموع ۳۱۶ نماد فعال در این بازار، شاهد رشد قیمت سهام ۲۱۹ بنگاه بورسی بودیم و در مقابل ۹۵ نماد معاملات روز یکشنبه را با افت قیمت به پایان رساندند. عطش تقاضا برای ورود به گردونه معاملات سهام در این روز سبب شد تا نماد معاملاتی ۱۳۳ شرکت (معادل ۴۲ درصد) با مازاد تقاضا روبه‌رو شوند و شاهد صف خرید چند هزار میلیارد تومانی باشند. دیروز نیز در فضای مثبت بازار، شاهد مازاد فروش در ۴۳ نماد معاملاتی بودیم. با این حال همچنان خریداران نسبت به فروشندگان برتری دارند که میل به ورود سرمایه‌های سرگردان را نشان می‌دهد.