• ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشت بازار ارز به روند صعودی قیمت‌ها

    بازگشت بازار ارز به روند صعودی قیمت‌ها

    بازار ارز امروز (چهاردهم مهر ۱۳۹۹) شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها و بازگشت به محدوده قیمت ارز در هفته گذشته بود. این در حالی است که روز گذشته بازار در ساعاتی شاهد افت شدید قیمت دلار و یورو بود.

    بر این اساس، صرافی‌های بانکی در ابتدای روز قیمت خرید فروش دلار را در ادامه روند کاهشی آغاز هفته، ۳۰۰ تومان ارزان‌تر از آخرین بهای دلار در روز گذشته، ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان، قیمت‌گذاری کردند. اما به سرعت پس از شروع معاملات این قیمت روند افزایشی از خود نشان داد و در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه دلار در صرافی‌های بانکی به بهای ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش و به قیمت ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای خرید در حال معامله است. این ارقام حدود ۱۰۰۰ تومان گران‌تر از قیمت روز گذشته دلار در این ساعت است.

    همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز از ابتدای معاملات امروز تا این لحظه با افزایش یک هزار و ۴۵۰ تومانی همراه بود. این صرافی‌ها اکنون هر یورو را به بهای ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۳۳ هزار و ۵۰ تومان به فروش می‌رسانند. این ارقام ۷۵۰ تومان از قیمت روگذشته یورو در این ساعت گران‌تر است.

    مشاهدات از بازار ارز غیر رسمی

    مشاهدات بازار غیررسمی ارز هم حاکی از بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۹ هزار تومان است. روز گذشته در حالی که برای لحظاتی قیمت دلار در این بازار به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم رسید، اما در معاملات عصر و شب این بازار مجددا قیمت‌های شیب صعودی به خود گرفتند و در نهایت قیمت دلار به رقم ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

    در ادامه این روند صعودی امروز هم در بازار آزاد قیمت دلار در همان محدوده شب گذشته کار خود را آغاز کرد و در این ساعات دلار در محدوه قیمت ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان در حال خرید و فروش است.

    علاوه براین در سامانه سنا در روز کاری گذشته (سیزدهم مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۲ هزار و ۸۱۶ تومان فروخته شد. حواله دلار نیز روز گذشته با میانگین قیمت ۲۷ هزار و ۹۴۲ تومان به فروش رسید.

    همچنین در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته، قیمت فروش هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۱ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته، به میانگین قیمت ۲۳ هزار و ۲۵۹ تومان به فروش رفت.