• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان

    تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان

    معاونت تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفاییی از اعطای تسهیلات یک روزه تسهیلات سرمایه در گردش فوری با نرخ ۱۱% به شرکت‌های دانش‌بنیان اطلاع داد.

    دکتر رضا قربانی بعد از یادآور شدن یکی از جدیدترین خدمات این صندوق، تحت عنوان تسهیلات سرمایه در گردش فوری، اضافه کرد: با توجه به نیازهای فوری و غیرقابل پیش بینی شرکت‌های دانش‌بنیان، این صندوق تحت نام تسهیلات سرمایه در گردش فوری، یک خدمت تامین مالی ۵۰ روزه و تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است.

    قربانی در مورد این خدمت صندوق صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطر نشان کرد: تسهیلات عادی صندوق که برای تامین مالی سرمایه در گردش، برای تامین مالی میان مدت شرکت‌ها و بر حسب نیاز سالانه آنها یا برای اجرای قراربدادهای منعقد شده طراحی شده بود، همچنان به قوت خود باقی هستند. قربانی خاطر نشان کرد که برای نیازهای فوری شرکت‌های دانش‌بنیان که نیاز به نقدینگی سریع، ناگهانی و کوتاه مدت دارند، اسهیلاتی در نظر نداشتیم.

    دکتر قربانی از پرداخت فوری این تسهیلات، به صورت یک جا خبر داد. همچنین نرخ بازپرداخت تسهیلات توسط شرکت‌ها را، ۱۱% در صورت تسویه تا ۵۰ روز، و ۱۸% در صورت تسویه تا مدت زمان سه ماه اعلام کرد.

    معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، سقف این تسهیلات را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و نیز گفت: مبلغ این تسهیلات بستگی به وضعیت مالی شرکت و میزان فروش دارد.

    روش دریافت تسهیلات

    قربانی روش دریافت تسهیلات را اینگونه شرح داد که شرکت‌ها ابتدا باید تقاضای خود را در سایت صندوق، سامانه غزال، ثبت کنند. سپس بعد از بررسی صورت‌های مالی و مدارک اخذ شده از شرکت، سقف اعتبار آن تعیین می‌شود و متناسب با آن قرارداد امضا و ضمانت‌ها گرفته می‌شود.

    پس از ثبت قرارداد شرکت‌ها هر روز که نیاز داشته باشند، حداکثر تا ۲۴ ساعت تسهیلات را دریافت می‌کنند.

    قربانی گفت که متناسب با مدارک و اطلاعات مالی شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از آن‌ها تضامین گرفته می‌شود که اطلاعات در سامانه غزال موجود است.