• ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • تشکیل کارگروه ساخت مسکن سه دهک اول

    تشکیل کارگروه ساخت مسکن سه دهک اول

    وزیر راه و شهرسازی از تشکیل یک ستاد و یک کارگروه ساخت مسکن برای محرومان خبر داد و گفت: کارگروهی از روز گذشته تشکیل شده ‌است که براساس آن برای محرومان توسط برخی نهادها با اعطای وام بلاعوض، مسکن احداث شده‌ است. تشکیل کارگروه ساخت مسکن با هدف خانه‌دار کردن سه دهک اول جامعه صورت گرفته‌ است.

    محمد اسلامی در حاشیه افتتاح مترو گلشهر- شهر جدید هشتگرد در خصوص اینکه آیا برای محرومان و سه دهک اول برنامه‌ای برای خانه‌دار شدن دارید یا خیر، گفت: دیروز برای خانه‌دار کردن سه دهک اول جامعه جلسه گذاشتیم و با مشارکت تمام نهادهای حمایتی و دستگاه‌هایی که برای محرومان اقدام می‌کنند ستاد تشکیل دادیم.

    وی افزود: مقرر شد با یک همگرایی و همزبانی و هماهنگی نقشه‌ای برای شناسایی محرومان تهیه و برای مسکن سه دهک اول یکپارچه تصمیم بگیریم. وی گفت: ما زمین و وام بلاعوض پیش‌بینی کرده‌ایم که به آنها بدهیم و خانه‌های آنها با مشخصاتی که در طراحی‌های بنیاد مسکن است انجام می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جلسه گروه را به کارگروه تبدیل کردیم تا نقشه راه را تهیه کنند و در استان‌ها توسط استانداردهای قرارگاهی عمل کنیم و با توجه به منابعی که بسیج مستضعفان، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین مسکن‌ساز دارند باهم برای مسکن محرومان یک تصمیم یک شکل و هماهنگ ایجاد کنیم.

    سه دهک جامعه شامل حدود ۲۴ میلیون نفر است که تقریبا شامل شش میلیون خانوار می‌شود که اگرچه ممکن است بخشی از این خانوارها دارای مسکن باشند اما بخش قابل توجهی دارای مسکن مناسب نیستند.

    وزیر راه با اشاره به استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و زمین رایگان و ارائه نقشه و استفاده از نظارت و خدمات مهندسی، افزود: سازمان بسیج و به ویژه بسیج سازندگی با ظرفیت ساخت در این طرح همراهی می‌کند البته بنیاد مسکن محور عملیات اجرایی خواهد بود و بخش حمایتی مانند بنیاد مستضعفان نیز آمادگی دارند مصالح مورد نیاز را تامین کنند. به گفته وی، اجرای این طرح یک ساله است و به محض اختصاص زمین، عملیات اجرایی خواهد شد.