• ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • فروش بیمه شخص ثالث به علت شیوع کرونا آنلاین شد

    فروش بیمه شخص ثالث به علت شیوع کرونا آنلاین شد

    غلامرضا سلیمانی، ریئس کل بیمه مرکزی گفت: فروش بیمه شخص ثالث در پی شیوع کرونا، از این پس،به صورت آنلاین انجام خواهد شد.
    در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، در جهت کاهش مراجعات مردم به شرکت های بیمه و نمایندگی های آنها در سراسر کشور، تمام بیمه گذاران بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه می توانند با مراجعه به سایت شرکت های بیمه، به صورت آنلاین،نسبت به خرید بیمه نامه بر خط اقدام کنند و تا اطلاع ثانوی دیگر نیازی به مراجعه حضوری مشتریان نیست.

    سلیمانی امیری، در ترشیح جزئیات چگونگی اجرای این دستورالعمل اعلام کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با شرکت های بیمه و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی سازمان بیمه مرکزی در پی شیوع کرونا، فروش بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین انجام شده و مقرر شد برای آن دسته از بیمه گذارانی که امکان خرید بیمه نامه از طریق آنلاین وجود ندارد، شرکت بیمه ذی ربط نسبت به تجدید بیمه نامه های صادره شرکت خود که تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ منقضی می شوند به صورت یک‌ساله اقدام نمایند و این اقدام را به روش های مقتضی به بیمه گذاران خود اعلام کند.

    وی افزود: برای آگاهی بیشتر مشتریان لازم به ذکر است در این صورت میزان تعهدات بیمه نامه هایی که تا پایان سال ۱۳۹۸ منقضی می شوند بر اساس مبلغ ریالی دیه سال ۱۳۹۸ و بیمه نامه هایی که تاریخ انقضای آنها در سال ۱۳۹۹ است (در صورت افزایش مبلغ ریالی دیه) بر اساس تعهدات جدید سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

    ریپس بیمه مرکزی خاطربا اشاره به این‌که فروش بیمه شخص ثالث به علت شیوع کرونا، غیرحضوری شد، افزود: بیمه گذاران مذکور در این دوره موظفند حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نسبت به اخذ بیمه نامه و تسویه حق بیمه مربوط اقدام کنند.

    ریئس بیمه مرکزی در پایان گفت: مشتریان و بیمه گذاران محترم توجه داشنته باشند که زمان شروع پوشش این گونه بیمه نامه‌ها به صورت پیوسته وخودکار، از تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی خواهد بود.