• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تدبیر دولت برای کاهش فشار اقتصادی به اصناف

    تدبیر دولت برای کاهش فشار اقتصادی به اصناف

    حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت از تدبیر دولت برای کاهش فشار اقتصادی به اصناف در پی گسترش کرونا خبر داد. وی افزود: مطلع هستیم برخی از اقشار جامعه در فشار اقتصادی قرار گرفتند؛ مشاغلی بوده که بیشتر مشاغل شب عیدی است؛ اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

    رئیس هیئت دولت افزود: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه ، معاونت اقتصادی که مسئولیت این جلسات را بر عهده دارد همه تلاش کردند؛ مصوبات را دیدم و این مصوبات را روز یکشنبه آینده با حضور مسئولین اتاق‌ها و اصناف مرور می‌کنیم و هر امکانی در اختیار دولت باشد در این زمینه تلاش خواهد کرد. بحث اقساط، مالیات و دیگر است؛ برخی حل شده و برخی دیگر باید حل شود و این را دنبال خواهیم کرد و ادامه می‌دهیم. تدبیر دولت برای کاهش فشار اقتصادی به اصناف پیگیری می‌شود.

    حسن روحانی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با بیماری کرونا در کشور تاکید کرد: نوروز فرصتی برای پیروزی در برابر ویروس کرونا است و نوروز نباید با رفت‌وآمدهای بدون مدیریت، به فرصتی برای شیوع بیشتر ویروس تبدیل شود. نمی‌خواهم بگویم این ویروس را کوچک بپنداریم ولی بیش از آنی که واقعیت است، بزرگ هم نکنیم و با آن زندگی کنیم و این دوران را بگذرانیم.

    وی افزود:چگونه زنجیره را قطع کنیم؟ اولین راه مسأله ضدعفونی است؛ ممکن است این زنجیره آمده تا بدن و دست من اصابت کرده و اگر دست‌ها را خوب بشویم و ضدعفونی کنم- حتی با صابون و آب همانطوری که توصیه شده بشویم- این زنجیره اینجا قطع می‌شود و دیگر از دست من به فرد دوم تجاوز نمی کند؛ همه مقرراتی که راجع به لباس و ماسک و همه اینهایی که گفتند، برای اینکه این زنجیره قطع شود تأثیرگذار است.

    مسأله دوم، عدم جابجایی و تردد است؛ به ذهن بعضی‌ها می‌آید که یعنی وقتی از تهران به یک شهر دیگر رفتیم معنایش تردد است اما اگر از شمال تهران به جنوب تهران از جنوب به شرق و از شرق رفتیم غرب این عیبی ندارد و داخل تهران هستیم؛ وقتی می‌گوییم تردد مضر است و سفر مضر است، سفر درون شهری هم همان اثر را دارد و فرق نمی‌کند.