• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یارانه نقدی آبان فردا واریز می‌شود

    یارانه نقدی آبان فردا واریز می‌شود

    یکصد و پنجمین مرحله از یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی فردا یک شنبه ۲۶ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

    به گزارش «اکولیب»، یکصد و پنجمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی ساعت ۲۴ فردا یک شنبه ۲۶ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌باشد. این مبلغ در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال واریز می‌شود که در مجموع اکنون نزدیک به ۷۵ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند. پرداخت یارانه این تعداد بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد.

    در حدود ۹ سال گذشته به هر فرد مشمول دریافت یارانه که به صورت مستمر آن را دریافت نموده باشد جمعا رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار و پانصد تومان یارانه تخصیص یافته است.

    لازم به ذکر است؛ با توجه به الزام قانونی و اراده دولت برای غربالگری یارانه بگیران، حذف یارانه اقشار مرفه و دهک‌های بالای درآمدی از «یارانه شهریور ماه» آغاز شده است. لذا، به احتمال زیاد صف یارانه بگیران برای دریافت یارانه نقدی آبان ماه خلوت‌تر از مهر ماه خواهد شد. اما هنوز اظهارنظری رسمی از سوی مسئولان از جمله ستاد تبصره ۱۴ و سخنگوی دولت مبنی بر تعداد حذف شدگان ارائه نشده است.

    همچنین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۸) اعلام کرد که از این پس این سازمان هر ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی که هر ماه از خزانه صورت می‌گیرد، دوم پرداخت یارانه‌ها که معمولاً ۲۶ هر ماه انجام می‌شود و از این به بعد پرداخت دیگری نیز صورت می‌گیرد که در قالب بسته‌های حمایت معیشتی و از محل افزایش قیمت بنزین خواهد بود که مبلغ این بسته حمایتی برای خانوار‌ها که از یک نفر تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه  بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.