• ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نبض بازار: شنبه ۱۵ آذر ۹۹- طلا و سکه کاهش یافتند؛ دلار افزایش یافت

    نبض بازار: شنبه ۱۵ آذر ۹۹- طلا و سکه کاهش یافتند؛ دلار افزایش یافت

    به گزارش اکولیب، در ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار معاملاتی با ۲۹۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید در یازار تک فروشی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی در ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان متوقف شد.

    همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی در بازار معاملاتی برابر با ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، ربع سکه به ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان مبادله شد.

     در بازار طلا نیز قیمت‌ها کاهشی بود؛ به طوری‌که هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۱ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان فروخته شد.

    انس جهانی طلا نیز امروز با افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به قیمت ۱‌ هزار و ۸۳۷ دلار رسید.

    علاوه بر این؛ در بازار ارز قیمت دلار سیر صعودی داشت و با افزایش ۲۳۲ تومانی نسبت به روز کاری قبل در ۲۵۷۰۰ تومان متوقف شد.

    نبض بازار در اختیار بازار ساز

    به گزارش اکولیب شدت روند کاهش قیمت سکه و طلا در دو هفته گذشته که متاثر از کاهش جهانی قیمت طلا و کاهش نسبی نرخ ارز بود با ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز و ثبات قیمت جهانی طلا در حال نوسان در یک محدوده قیمتی مشخص است.

    به نظر می‌رسد با تغییر سیاست‌های بازار ساز به خصوص در دو هفته گذشته و تقویت عرضه اسکتاس در بازار متشکل ارزی به منظور مدیریت نوسانات نرخ ارز و خروج نسبی نوسان‌گیرها از بازار طلا و سکه، این فلز گرانبها فعلا روزهای نسبتا آرامی را تجربه خواهد کرد و نبض بازار در اختبار بازار ساز قرار دارد.
    باید منتظر ماند و دید آیا بازار ساز تا چه زمانی می‌تواند در مدیریت بازار موفق عمل کند.