• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حذف تعرفه‌ها- فشارهای جدید چین به ترامپ

    حذف تعرفه‌ها- فشارهای جدید چین به ترامپ

    یک مقام امریکایی در مصاحبه با رویترز گفت، تعرفه‌های ۱۵دسامبر به عنوان بخشی از مذاکرات احتمالا در این ماه به امضا می‌رسد. منبع دیگر نقل کرد چین می‌خواهد ۱۵% از این تعرفه‌ها را کاهش دهد. شخصی که با موقعیت مذاکره کننده پکن آشنا است، گفت که چین همچنان به واشنگتن فشار می آورد تا هرچه سریعتر تمام تعرفه‌ها را حذف کند.

    فشارهای چین به امریکاروز دوشنبه، یک منبع آگاه ذکر کرد که چین به دونالد ترامپ فشار می‌آورد تا تعرفه‌های بیشتر وضع شده در تاریخ ۱سپتامبر، در جریان توافقنامه فاز یک تجاری چین و امریکا را حدف کند. احتمالا این توافقنامه در انتهای این ماه، توسط دونالد ترامپ و شی جینپینگ، رییس جمهور چین، امضا شود. بر اساس این توافقنامه امریکا مبلغ ۱۵۶میلیارد دلار چینی را به عنوان تعرفه واردات، از جمله تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی و اسباب بازی دریافت می‌کند.

    منبع تازه‌ای در مورد این گفتگوها گفت: مذاکره کنندگان چینی می خواهند واشنگتن ۱۵٪ تعرفه کالاهای چینی را که حدوداً در تاریخ ۱ سپتامبر به مرحله اجرا درآمده اند ، کاهش دهند.

    یک تحلیلگر آشنا به مذاکرات گفت که چین همچنان به فشارهای خود به دولت دونالد ترامپ ادامه خواهد داد تا همه‌ تعرفه‌ها را حذف کند.

    آیا کاخ سفید تعرفه‌ها را حذف می‌کند؟

    روزنامه فاینانشیال تایمز گزارش می‌دهد که کاخ سفید در نظر دارد درخواست چین برای حدف تعرفه‌های اول سپتامبر را دوباره بررسی کند.  تعرفه‌هایی که پوشاک ، تلویزیون های صفحه تخت ، بلندگوهای هوشمند و هدفون بلوتوث را پوشش می دهد

    رالف وینی ، مدیر برنامه چین در مرکز مطالعات اوراسیا ، گفت که بسته شدن پیمان تجارت موقت باعث تقویت هر دو اقتصاد ایالات متحده و چین خواهد شد ، در حالی که ترامپ مهمترین پیروزی را در حوزه انتخابیه اصلی خود به دست می آورد.  وینی افزود : (( این برگ برنده هر دو کشور است، اگر ترامپ این توافقنامه را امضا کند، مورد تشویق مردم امریکا قرار می‌گیرد.