• ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • آیا طلا رکورد سال خود را می شکند؟

    آیا طلا رکورد سال خود را می شکند؟

    امروز صبح قیمت طلا همه را متعجب کرد. طلا که در ابتدای ماه قیمت ۴۱۹ هزار تومان بود بعد از گذشت دوازده روز به مرز ۴۴۰ هزار تومان صعود کرد.

    این در حالیست که در دوماه گذشته بر خلاف بازار ارز، طلا بازاری آرام و بی تلاطم را تجربه کرده و قیمت آن در برخی روزهای آبان ماه به گرمی ۳۹۳ هزار تومان نیز رسیده بود و از اواخر اردیبهشت ماه سیر نزولی طی کرده و انتظار می رفت این روند ادامه یابد. پس از رکورد ۴۷۶ هزارتومانی درفرودین ماه این قیمت بالاترین قیمت در سال جاری است باید منتظر ماند و دید آیا رکورد خود در امسال را میشکند یا به روند نزولی خود باز می‌گردد.

    پیش بینی قیمت تا آخرهفته جاری

    هر چند که طی دو هفته اخیر قیمت این فلز گران‌بها در بازار جهانی روند کاهشی داشته است اما در ایران به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید ارز، قیمت طلا و دلار همزمان با هم گران شد و انتظار می‌رود این روند ادامه‌دار باشد.

    در همین حال، دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت تا پایان هفته چه وضعیتی دارد؟  گفت: «بعد  از افزایش قیمت بنزین، قیمت ارز نیز بالا رفت و با نزدیک شدن پایان سال میلادی و تسویه حسابات ارزی تقاضا برای دلار افزایش وعرضه آن کاهش یافت. همین عامل باعث شد در بازار طلا قیمت گران شود. ما معتقدیم چنانچه افزایش قیمت سکه و دلار ادامه دار باشد، طلا نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و شاهد افزایش قیمت بیشتر این فلز گران بها خواهیم بود.»

    روند صعودی تقاضا در بازار طلا

    تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا در یک هفته گذشته افزایش یافته وانتظار می‌رود هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم این تقاضا نیز شدت می‌گیرد. رییس این اتحادیه در مکالمه خود به مردم توصیه کردند: اگر قصد خرید را دارید مصنوع مورد نظر را خریداری کنید.

    هر چند که طی دو هفته اخیر بازار جهانی طلا روند کاهشی داشته است اما در ایران به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید ارز قیمت طلا و دلار همزمان با هم گران شد.