• ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • املاک و بازار مسکن پس از افزایش قیمت بنزین

    املاک و بازار مسکن پس از افزایش قیمت بنزین

    نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که بازار مسکن دچار یک رکود تورمی شده‌است، اظهار کرد: با کاهش چشمگیرحجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته، قیمت ها در این زمینه روند نزولی داشته‌اند.

    حسام عقبایی با اشاره به اینکه قیمت مسکن ۳۰ الی ۴۰ درصد مناطق کشور بشدت کاهش یافته‌است، بیان کرد: قیمت مسکن تا پیش از افزایش قیمت بنزین، همواره نزولی بوده و حجم معاملات در هر ماه نسبت به ماه‌های پیشین کاهش می‌یافت.

    بنزین و قیمت‌ها در بازار مسکن

    عقبایی با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن و افزایش قیمت بنزین، تأکید کرد: بطور کلی قیمت مسکن در سال‌گذشته و سال‌جاری، روند غیرمنطقی و نامتعارفی را در پیش داشته و طبق آمارها، بیش از ۱۲۰درصد افزایش داشته‌است.

    وی بیان کرد قیمت مسکن و املاک پیش از افزایش قیمت بنزین به حدی بالا رفته بود که قدرت خرید مردم را کاهش داده و توان ورود به بازار مسکن را از آن‌ها سلب کرده بود.

    نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد: در حال حاضر و علی رغم افزایش قیمت بنزین، ظرفیت افزایش قیمت در بازار مسکن وجود ندارد و بازار مسکن همچنان به رکورد تورمی خود ادامه خواهد ‌داد.

    وی با بیان این‌که قیمت مسکن  قبل از افزایش قیمت بنزین به حدی بالا رفته که قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و آنها توان ورود به بازار مسکن را ندارند، یادآور شد: کاهش حدود ۷۰ درصدی حجم معاملات در بازار مسکن طی امسال در مقایسه با سال گذشته نشاندهنده کاهش شدید قدرت خرید مردم است.

    وی گفت: با توجه به این موارد، بازار مسکن همچنان روند رکود غیرتورمی خود را ادامه خواهد داد.