• ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • علی ربیعی: معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها دروغ است

    علی ربیعی: معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها دروغ است

    به گزارش اکولیب، روز سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ علی ربیعی، سخنگوی دولت، به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شریف حضور یافت و در بخشی از سخنانش به بحث جنجالی چند روزه‌ گذشته پیرامون معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و هنرمندان پرداخت.

     ربیعی گفت: «کارشناسان برنامه و بودجه پیشنهاد دادن که از هنرمندان و فرهنگیان مالیاتی گرفته نشود، که این در دولت مطرح شد ولی هنوز نه تصویب و نه رد شده است. همچنین تصویب این قانون مستلزم تایید شدن توسط مجلس شورای اسلامی است که هنوز در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.»

    او ادامه داد: بحث معافیت مالیاتی شامل سلبریتی‌ها نبوده است بلکه فرهنگیان و مخصوصا درباره‌ی اهل قلم مطرح شد ولی با جهت‌دهی اشتباه به این خبر برداشت اشتباهی از این گزاره انجام شد. وی همچنین اشاره غیر مستقیمی از وضعیت نامناسب معیشتی نویسندگان (فرهنگیان) داشتند.

    در آخر او در نقد سلبریتی‌ها گفت: «سلبریتی‌هایی هستند که با طرح تحول و پول مفت کشور در کانادا خانه‌ خریده اند که به هیچ وجه قابل قبول ما نیست.»

    لازم به ذکر است که امروز ارژنگ امیرفضلی بازیگر تلویزیون و تیاتر نیز ویدیویی از خود به اشتراک گذاشت که در آن گفت: سال‌هاست بازیگران عضو خانه سینما و خانه تیاتر مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و تنها هر ساله به پر کردن یک اظهارنامه مالیاتی بسنده می‌شود.

    لازم به ذکر است که بر اساس یکی از تبصره‌های پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۳۹۹ «تمامی فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند.» که با دستور نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه این بند حذف شد و لذا فعالیت‌های مزبور کماکان از معافیت صد درصدی برخوردار شدند.