• ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یارانه کرونا به حدود سه میلیون نفر پرداخت خواهد شد

    یارانه کرونا به حدود سه میلیون نفر پرداخت خواهد شد

    قمصریان، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در توضیح تعداد کسانی که از یارانه کرونا برخوردار شده اند، گفته است حدود سه میلیون نفر و نه سه میلیون خانوار حمایت‌های دولت را در چهار ماه از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

    در این قالب به خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان یارانه کرونا تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب با احتساب پرداخت اولین یارانه در اسفند ماه سال گذشته ، روند پرداخت یارانه ویژه کرونا تا پایان خرداد ماه در چهار نوبت اعلامی ادامه خواهد یافت.

    این کمک‌ها به افرادی پرداخت می‌شود که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند. لذا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و نیاز بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول دریافت این کمک‌ها نیستند. به این ترتیب این یارانه به کسانی که حقوق ثابت دارند تعلق نخواهد کرفت.

    قمصریان در پایان درباره مراحل بعدی پرداخت یارانه کرونا خاطرنشان کرد: همانگونه که اشاره شد کمک‌ها ماهانه است؛ مرحله اول در اسفند ماه سال ۹۸ پرداخت شد و سه مرحله بعدی در سه ماه اول سال ۱۳۹۹ پرداخت خواهد شد.

    اقساط کدام مشاغل امهال می‌شود؟

    در عین حال با هدف حمایت از برخی رسته های شغلی که اسیبی جدی را از محل کاهش درامد ناشی از شیوع کرونا متحمل شده اند، بانک مرکزی با امهال سه ماهه اقساط وام موافقت کرده است .

    این کسب و کارها شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی را شامل می‌شود.