• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار در هفته ی آینده چگونه رفتار خواهد کرد ؟

    دلار در هفته ی آینده چگونه رفتار خواهد کرد ؟

    اکثر معامله‌گران به واسطه‌ی خرید و فروش‌های پشت خطی انتهای روز پنجشنبه و جمعه انتظار داشتند که در ابتدای هفته، دلار کار خود را با افزایش قیمت آغاز کند. این انتظار محقق شد و دلار در آغاز معاملات روز شنبه، در حدود ۱۲هزار و ۶۷۰ تومان معامله می‌شد. در قسمتی از روز، قیمت دلار تا سقف ۱۲هزار و ۷۰۰ نیز پیش رفت اما در این قیمت ماندگار نشد و به‌سرعت کاهش یافت. در ساعات پایانی دیروز(۹ آذر) هر دلار با قیمت ۱۲ هزار و ۵۲۰ تومان معامله می شد که ۳۰ تومان کمتر از روز شنبه بود.

    برخی از فعالان، این کاهش قیمت را متأثر از انتشار خبر پیوستن ۶ کشور اروپایی به اینستکس می‌دانند و برخی دیگر این کاهش قیمت را با اصلاح قیمت دلار توجیه می کردند. در این میان، معامله‌گران فنی اتفاق روز شنبه را مطابق انتظار خود معرفی کردند و باور داشتند دامنه ۱۲هزار و ۷۰۰ تا ۱۲هزار و ۸۰۰ با مقاومت زیادی رو‌به‌رو است و در صورتی که تقاضای زیادی وجود نداشته باشد، بازار توان عبور از این سطح را نداشته و با اصلاح قیمت مواجه خواهد شد.

    پیش بینی‌ها پیرامون روند حرکت دلار

    برخی از معامله‌گران فنی، کاهش روز شنبه را یک اصلاح قیمتی موقت اعلام می‌کنند و پیش‌بینی کرده‌اند دلار در روزهای آتی، به روند افزایشی و ملایم خود ادامه خواهد‌داد. این گروه باور دارند که بطورکلی میزان تقاضا در این بازار در آذرماه بالاست و در روزهای اخیر با شکل‌گیری تصورات افزایش قیمت در میان معامله‌گران، خریدها در این بازار رشد بیشتری پیدا کرده‌اند. از طرفی به‌خاطر برخی عوامل نظیر افزایش قیمت بنزین و اعتراضات پیرامون آن، میزان ورود تقاضای احتیاطی به این بازار افزایش پیدا کرده‌است.

    گروه دیگری از معامله‌گران با ذکر دلایل، بر این باورند که دلار به‌سادگی از سطح ۱۲هزار و ۸۰۰ تومان عبور نخواهدکرد و بازار در هفته ی جاری با کاهش تقاضا رو‌به‌رو خواهد‌بود . این گروه افزایش تقاضا در هفته‌ی گذشته را ناشی از عواملی همچون قطعی اینترنت و هجوم تقاضا می‌دانند که در هفته‌ی جاری و با از بین‌رفتن این عوامل، تقاضا و در نتیجه قیمت دلار کاهش خواهد‌یافت .