• ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • همتی خطاب به دلالان ارز: قدرت بانک مرکزی را دست کم نگیرید

    همتی خطاب به دلالان ارز: قدرت بانک مرکزی را دست کم نگیرید

    رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه گفت: مشکلاتی که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد، بوده و ان‌شاءالله به زودی رفع خواهد شد.
    رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی هم دارد. ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع هیچ ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد.

    عبدالناصر همتی: من همیشه به مردم عزیز کشورمان عرض کرده ام که دارایی ها‌یشان را در معرض ریسک خرید و فروش ارز قرار ندهند کما اینکه می بینید در یک روز هزار تومان افزایش و در روز دیگر هزار تومان کاهش دارد.

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی الان در مرحله آزمون قرار دارد، گفت: نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود، ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را هم برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

    همتی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بانک مرکزی بر سایت‌های قماربازی و استفاده آنها از درگاه‌های بانکی، تصریح کرد: ما برنامه‌ ریزی‌های خیلی قوی و جدی در معاونت فناوری  مرکزی داریم. هم قمار و هم فیشینگ را به تدریج به سمتی می‌بریم که محدودتر و بسته‌تر شود. این نوع فناوری‌ ها و سیستم‌ها در همه جای دنیا هک می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که ما تلاش داریم درصد آن را به حداقل برسانیم.

     قیمت دلار روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ پس از روند صعودی چند روز گذشته با ۵۰۰ تومان کاهش به ۱۳۱۰۰ و یورو با ۷۰۰ تومان کاهش به ۱۴۳۰۰هزار تومان رسید. روند کاهشی نرخ ارز امروز پنجشنبه ۲۱ آذر نیز ادامه یافت و دلار با افت ۲۰۰ تومانی ۱۲۹۰۰ تومان معامله شد. به نظر می‌رسد با گذشت التهاب و شوک‌ها وارده به بازار بازار ارز بار دیگر در مسیر ثبات گام بردارد.